بابایی گفت: خلق ادبیات جدید در حوزه امنیت، یکی از آرمان های امام راحل بود که حاج قاسم سلیمانی انجام داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بابایی، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاج قاسم سلیمانی با دانشگاه ها و رسانه گفت: حوزه امنیت معمولا در مقابل تهدید قرار می گیرد.

او افزود: اگر شاخصه معرفی حاج قاسم مبارزه با داعش در دنیا باشد، داعش به عنوان ناامن کنندگان مطرح می شود، بنابراین شخصیت مغفول حاج قاسم یک راهبرد امنیتی است، چرا که با ارائه راهبردهای امنیتی، توانست ناامنی داعش را از بین ببرد.

بابایی تصریح کرد: در اولین نگاه به امنیت، بحث عینی بودن و ذهنی بودن مطرح می شود و شهید سلیمانی به هر دوی آن واقف بود اما ذهنی بودن را بر عینی بودن امنیت غلبه می داد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا ادامه داد: حاج قاسم مرز خیلی مشخصی بین عینی بودن و ذهنی بودن امنیت قائل نبود چرا که انتهای مبارزه را به عنوان مبارزه ارزشی می دانست که باید نتیجه موفقی به همراه داشته باشد.

بابایی گفت: حاج قاسم سلیمانی برای مبارزات سخت یک پیوستگی با عرصه نرم را ارزشمند می دانست که مصداق واقعی این موضوع خلق واژه مدافع حرم بود.

او اضافه کرد: حاج قاسم به پیوستگی امنیت داخلی هم راستا با امنیت خارجی قائل بود و این موضوع در رفتارشان کاملا مشهود بود و می گفت که اگر نیروی انتظامی هر امنیتی را در داخل ایجاد کند، حتما تاثیر مستقیمی در امنیت خارجی خواهد داشت.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی ادبیات جدیدی را در حوزه امنیت خلق کرد که یکی از آرمان های امام هم بود. مقتدر بودن، جسور بودن و متفکر بودن، سه رکن شهید حاج قاسم سلیمانی برای ایجاد امنیت در جامعه بود.

بابایی اضافه کرد: این شهید بزرگوار در بحث امنیت بخشی در خط مقاومت، دو بخش سلبی یعنی اسکتبار ستیزی و ایجابی یعنی عدالت خواهی و استقلال خواهی و تکلیف محوری را مدنظر قرار می داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار